• Dit evenement is voorbij.

Amnesty Write for Rights

10 december 2023 | 13:00 - 17:00

Op zaterdag 9 en zondag 10 december kun je in het museum meedoen met de schrijfactie van Amnesty. Elk jaar organiseert Amnesty Write for Rights. Dit is de ’s werelds grootste mensenrechtenactie. Van over de hele wereld worden brieven geschreven voor mensen die onterecht gevangen zitten of strijden tegen hun overheid.

Bijvoorbeeld Ana Maria uit Brazilië. Zij strijdt voor een onpartijdig onderzoek naar de politieagenten die haar zoon vermoorden. Of Rita uit Kirgizië. Zij kan tot 15 jaar cel krijgen voor deelname aan een vreedzame demonstratie.

Doe ook mee en schrijf en brief aan Ana Maria, Rita of een van de 8 anderen en laat ze weten dat ze er niet alleen voor staan. Of schrijf een brief aan de overheden en laat ze weten dat de wereld mee kijkt.

Deelname aan Write for Rights is gratis. Kom binnenlopen tijdens de openingstijden van het museum.

Datum:
10 december 2023