Museum Nieuwlande

Nieuwlande

Header_museum_nieuwlande

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Thea’s verzet – Activiteit voor middelbare scholieren

27 januari | 14:00 - 15:00

Stel je voor, je bent net 17 geworden en dan breekt de Tweede Wereldoorlog uit. Heel vervelend, vooral als je Joods bent. Dat is wat Celine Kuyper overkwam. Wat zou jij doen als je in haar schoenen stond? Zoek je een veilige plek om te wachten tot de oorlog voorbij is? Of riskeer je je leven om Nederland te helpen bevrijden?

Op zaterdag 27 januari kun je, in Onderduikersmuseum de Duikelaar, horen wat Celine deed. Wat gebeurde er met haar in de oorlog? Waarom noemt iedereen haar Thea?

Op 27 januari, de dag dat vernietigingskamp Auschwitz werd bevrijd, is nu de internationale Holocaust herdenkingsdag. Jaarlijks organiseert museum De Duikelaar, op de laatste zaterdag van januari, een activiteit speciaal voor middelbare scholieren. Maar ga je nog niet/niet meer naar de middelbare school en je wilt weten wat Thea overkwam? Ook dan ben je van harte welkom, evenals ouders, begeleiders en ‘chauffeurs’. De toegang is gratis, maar je moet wel een plekje reserveren, dus meld je even aan via onderstaand mailadres.

Kosten:         Gratis
Locatie:        Onderduikersmuseum de Duikelaar
Julianlaan 3, Nieuwlande
Reserveren: reservering@museumnieuwlande.nl
De activiteit start om 14.00 uur. Het museum opent om 13.45 uur.

Datum:
27 januari